A creative studio
for animation and
post-production

BLOG: RockLive GERILA BLOKBASTER radionica spotova za siromašne

Zašto raditi spotove

Glazbeni spot kao format odličan je za ulazak u audiovizualni svijet i odličan je poligon za razvijanje i gradnju novih ideja, osobnih stilova te kreiranje vlastitog “filmskog” identiteta. Nebrojeni režiseri glazbenih spotova odande su počeli da bi kasnije izgradili karijere u industriji reklama ili pak filmskoj industriji. Stoga, kad uzmemo u obzir da upravo sada u nekom malom selu ili velikom gradu odrasta klinac kojeg zanimaju takve stvari i želi napraviti nešto zanimljivo, a nema pristup visokobudžetnoj opremi i produkciji, dolazimo do gerila snimanja spotova i naše radionice.

all star polaznici radionice

GERILA BLOKBASTER na friškom zraku

RockLive festival održava se na jezeru šoderica pored Koprivnice. Radi se o manjem glazbenom festivalu koji svake godine okupi nekoliko velikih headlinera, ali predstavi i hrpetinu manjih, nepoznatih alternativnih bendova čije vrijeme (nadamo se) tek dolazi. Baš ti bendovi su poput naših punkera iz priče s početka. Oni ne žive od svoje glazbe već vješto manevriraju između stalnog posla, obiteljskog života, proba s bendom, vikend svirki i ljetnih mini turneja. Oni sami plaćaju snimanje albuma, dizajn covera, tisak, putovanja na svirke i snimanje spotova. Zato je logično za zaključiti kako nemaju financijske mogućnosti angažirati profesionalce za izradu svojih spotova.

TETRABOT i njegovi članovi naradili su se glazbenih spotova (i još uvijek ih rade). Jasne su nam sve borbe i porođajne muke koje bend i produkcija moraju proći da neki spot zaživi i ugleda svjetlo interneta. Stoga smo željeli napraviti radionicu na kojoj će mladi ljudi naučiti neke osnove i saznati trikove “uradi sam” glazbenog spota. Ovdje smo se prvenstveno orijentirali na ono što znamo najbolje (a inače i košta najviše), a to su animacija i vizualni efekti.

Bend kojeg smo odabrali za izradu spota bio je Bednja. Radi se o black metal bendu iz okolice Varaždina koji je taman bio pred izdavanjem svog prvog albuma. U tom trenutku bend nije imao gotovo ništa objavljeno na YouTubeu. Zato su bili idealni kandidati da im se napravi nešto što ih može prezentirati. Koncept spota je bio da se snime članovi benda kako sviraju ispred green screena. Zatim ih se izdvoji na bijelu pozadinu i svaka sličica se isprinta na papir. Nakon toga polaznici radionice i posjetitelji festivala crtaju preko isprintanih sličica koje se kasnije digitaliziraju i računalno spajaju u kadrove. Uz to se još rade i računalna animacija i efekti.

radionica_i1

Prvi dan radionice počeli smo sa snimanjem benda ispred zelene pozadine. Dva sata prije dolaska benda krenuli smo s postavljanjem našeg malog seta na otvorenom. Cijelu tu ceremoniju postavljanja platna i rasvjete pratila je nekolicina zainteresiranih polaznika radionice, lagano ispijajući pivu i gutljajčiće rakijice, koja je bila dobrodošlica svim polaznicima. Uz to smo ukratko objasnili i proces računalne obrade snimljene slike, brisanja zelenog platna i animacije. Uskoro je došao i bend pa smo krenuli sa snimanjem. Sva sreća pa u Bednji sviraju samo tri čovjeka i nije bilo puno snimanja ni repeticija. Na kraju smo još snimili i polaznike radionice ispred zelenog platna kako divljaju i skaču, kako bi u postprodukciji od njih mogli napraviti brojnu publiku koja skače dok bend svira. 4 sata radionice prošla su jako brzo, ali sve se stiglo napraviti po planu i programu.

Drugi dan radionice pripremili smo materijale za print. To je značilo da smo morali na licu mjesta obraditi snimljeni materijal, izbiti zelenu pozadinu i postaviti bijelu te isprintati stotinjak listova papira na kojima je na svakom bila jedna sličica iz spota. Pošto znamo da video ima 25 sličica u sekundi, ta hrpetina od 100 listova je zapravo činila samo 4 sekunde spota. Polaznici radionice i usputni prolaznici između šanka i wc-a dobili su po jedan papir po kojem su mogli crtati markerima, tušem i flomasterima. Pošto se ipak radilo o black metal bendu, odlučili smo da će se sve crtati samo s crnim i crvenim bojama. Nakon 4 sata kreativnog izražavanja dobili smo hrpetinu malih umjetničkih djela koje smo pažljivo arhivirali prije nego što smo otišli nazdraviti za kraj prve gerila blokbaster radionice izrade spotova za siromašne.

Postradionički procesi i muke manufakture

Tek nakon radionice je počela Tetrabot manufakturna muka. Trebalo je sve crteže skenirati i pripremiti za obradu u računalu. To otprilike znači da svaki taj list papira morate staviti u skener, skenirati i izvaditi iz skenera. I tako jedno dvjestotinjak puta jer smo još oko 100 sličica naknadno isprintali i dali kolegama i prijateljima da crtaju po njima (kako bi dobili još 4 sekunde spota). Ostatak materijala smo radili računalno. Kolege i prijatelji su nam pomogli i svatko je napravio barem jedan kadar te je na kraju sve spojeno u veliki epski mozaični spot.

 

Upute o pravnom lijeku

Na kraju dana ova radionica iznjedrila je nekoliko zaključaka. Prvi i najvažniji je da je super raditi ovakve ležerne radionice koje mogu pomoći našoj napaćenoj spotovskoj sceni. Ako barem jedan polaznik dobije inspiraciju i vjetar u leđa da napravi spot svojim frendovima, TETRABOTI mu daju besplatnu moralnu podršku i 70% popusta na sve usluge postprodukcije. Drugi zaključak je da je poprilično teško raditi ovakve radionice na glazbenim festivalima jer posjetitelji festivala uglavnom imaju druge planove i prioritete. Stoga se radionica mora odvijati galaktičkim brzinama kako na kraju ne bi završili s praznim auditorijem. I treće (možda i najvažnije): vremenska prognoza je majka! Naša radionica odvijala se na open air festivalu. Da je kojim slučajem počela kiša, sva oprema, polaznici radionice i mi bi vrlo brzo gacali u blatu. Stoga, ako ne postoji alternativa preseljenja radionice u unutarnji prostor, neka vam je prognoza vremena na home screenu i speed dialu.

Hvala što ste čitali i svako dobro u životu želi Vam pogon TETRABOTA.

Objavljeno: 03.03.2019.

ostali članci